Czy w obecnym 2023 roku jest jeszcze szansa na wejście do IT? Osobom nowym, zmieniającym branżę, dopiero uczącym się nowych technologii? Szybko zmieniające się, coraz cięższe uwarunkowania gospodarcze, inflacja, wielotysięczne zwolnienia w największych firmach IT świata. Nie wygląda to optymistycznie. Czy w takim razie warto starać się i uczyć aby do branży IT wejść?Czy można też liczyć na słynne 10k na start? Może tak łatwo nie jest ale na szczęście, wydaje się, że perspektywy dla tych, którzy chcą rozpocząć swoją karierę w tej dziedzinie, nie są aż tak złe.
Rozwój technologii. Rozwój AI.
Przede wszystkim, rozwój technologii nie zwalnia tempa, a wraz z nim rośnie zapotrzebowanie na specjalistów z dziedziny IT. Oczywiście, poziom konkurencji na rynku pracy w IT też jest coraz wyższy. Wraz z rosnącą popularnością tej branży, do szkół technicznych i informatycznych zaczyna aplikować coraz więcej osób. Warto więc już teraz zastanowić się nad tym, jakie umiejętności są potrzebne, aby znaleźć pracę w IT. Firmy i organizacje będą potrzebowały programistów, administratorów sieci, analityków danych, specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa i wielu innych specjalistów IT w tym również specjalistów od sztucznej inteligencji. Nie tylko od rozwoju AI ale i jego wykorzystania praktycznego. Warto o tym pamiętać!
Oczywiście, wejście do branży IT wymaga posiadania odpowiedniego wykształcenia, umiejętności i doświadczenia. Jednak istnieje wiele sposobów, aby zdobyć te umiejętności, w tym kursy i szkolenia online, studia IT oraz praktyki w firmach IT.
Jakie obszary IT?
2. Bazy danych – od administracji po ich oprogramowanie.
3. Analiza danych/data science – Python, SQL, r, narzędzia wizualizacji np. PowerBI, Tableau, QLIK oraz podstawy statystyki matematycznej.
4. DevOps – zagadnienia chmurowe, CI/CD, automatyzacje wdrażania aplikacji (Python, Bash, Perl), automatyzacje wytwarzania aplikacji, narzędzia typu Jenkins, Kubernetes, GIT, Selenium i inne.
5. AI – tworzenie oraz WYKORZYSTANIE w praktyce.
Wiedza
Portfolio
Doświadczenie

Perspektywa Kryzysu w Branży IT i Wyzwania Dla Juniorów
Z wielką radością witam się z Wami ponownie na moim blogu po długiej przerwie! Pragnę serdecznie podziękować wszystkim, którzy pozostali tu wierni, śledząc moje przemyślenia, mimo mojej dłuższej nieobecności. Wasze

Dzień pracy..specjalisty helpdesk/IT support
Dziś zapraszam na kolejny post z serii Dzień pracy! Praca w dziale helpdesk/IT support to niezwykle ważne zadanie, które wymaga zarówno technicznej wiedzy, jak i umiejętności obsługi klienta. Pracownik helpdesk jest często